המדריך לבחירת אופני כושר

אופני משענת או אופני ישיבה רגילים?

 

ההבדלים

פעילות גופנית באופנים עם משענת ( אופני כושר ישיבה עם משענת) הוא שונה בהרבה מאימון באופניים בתנוחה זקופה (כמו באופנים טיפוסיים). המושב הינו מושב בישיבה לא זקופה המאפשר לאדם לשבת בחיבוק ידיים בתנוחה טבעית, כאשר כך יש פחות לחץ על הגב, מפרקים , הזרועות והצוואר. זו תנוחה טבעית מספקת אימון אירובי טוב, תוך חיזוק השרירים, ולא יוביל לכאבי גב כמו שאופניים מסורתיים יכולים.


על פי מאמר חדשות לרוכבי אופניים בישיבה, שנכתב על ידי פול ק. נולנד, MD , רכיבה על אופניי שכיבה מספק חלוקת משקל הגוף באופן איכותי יותר הוא הרבה יותר טוב ומחולק שווה על הגב והישבן. כמו כן, במצב מסוים, שרירי הבטן עובדים הרבה יותר וזה מסייע להתרחבות קלה של הריאות ומשפר את זרימת הדם . כפות הרגליים הן במצב מנוחה על הדוושות, ואפשרי בקלות לקרב  ולהרחיק את הדוושות.

 

 

משמעות

אופניים עם משענת הם תחליף מצוין עבור אותם אנשים שרוצים להמשיך לרכוב על אופניים, אבל יש פציעות חוזרות ונשנות בגב הצוואר(בשונה אופני כושר), פרק כף היד. עם אופניים שכיבה, הידיים, בזרועות ובכתפיים אינן נושאות את משקל הגוף מפני העמדה נינוחה. כמו כן, הראש נמצא בעמדה ניטרלית, מביט ישר קדימה עם צוואר רגוע.

 

הטבות

אופני שכיבה (ישיבה עם משענת)  ייתכן שיהיה קלים יותר לשימוש מאשר אופנים זקופים (רגילים). 

אלו המשתמשים עם כאבים בגב התחתון יכולים למצוא את התמיכה הנוספת במצב שכיבה הרבה יותר נוחה. 

אופני שכיבה נחשב סוג של פעילות גופנית בעצימות נמוכה, משום שהוא אינו גורם ללחץ רב על המפרקים.

זה מועיל מאוד לאלו עם כאבי פרקים ובעיות גב.

 

מומחה Insight

כאבים בגב התחתון הוא תוצאה של פגיעה בגידים, ברצועות ו / או השרירים של הגב התחתון. 

באוניברסיטת מרילנד, המרכז הרפואי מציין כי שימוש לא נכון של הגב, טראומה ו / או שימוש יתר עלול לגרום קרעים מיקרוסקופיים ברקמות הרכות האלה מאחור.

מניעת כאבי גב תחתון כולל קבוע, מצריך תרגילים כדי לשמור על שרירי הגב חזקים וגמישים, הרמה והזזה כהלכה, שמירה על יציבה נכונה כאשר עומדים ויושבים, ושמירה על משקל הגוף בטוח - אותם אנשים הסובלים מעודף משקל עלול להגביר את כאבי הגב.


סוג האימון
אופני כושר מתחלקים ל-2 סוגים , אימון אירובי (כאשר אנו מדוושים מהר יותר ) לעומת אימון אנאירובי (כאשר אנו עובדים בעצימות נמוכה ובקושי מהיר) . יש אף טוענים כי האימון עובד ב-2 המישורים בו זמנית ולכן הוא מאוד מעולים.

בחירת יצרן

כיום ישנם בארץ מגוון אופני כושר של מגוון יצרנים. ישנם חברות בינלאומיות וחברות ישראליות. מרבית (אם לא כולם) מיוצרות בסין, בה איכות הייצור של המוצרים עלתה במאות מונים בשנים האחרונות, ואנו נקבל מוצר מאוד איכותי עם שירות בבית הלקוח למשך שנה שלמה (ולאחר מכן בתשלום) 

שיקולים

כמה מומחים בתחום הכושר יכול מדגישים כי באופני שכיבה האימון פחות אינטנסיבי,  עם זאת, עדיין תוכל לקבל אימון אופנים נהדר על אופניים שכיבה, משום שהגוף נע בקצב קבוע,

לפני פעילות גופנית להתייעץ עם הרופא כדי להבין את אפשרויות הטיפול הטוב ביותר. 
 
:לדוגמא
 
 
 
 

 

כל הזכויות שמורות לאתר ספורט אנד פול (z-zol.co.il) אין להעתיק ו/או להשתמש ללא אישור בכתב.

דלג לתוכן מרכזי